عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ خوشه چین خوش اومدین امیدوارم که از مطالبش خوشتون بیاد اینجا میتونین هوشتون رو بررسی کنید خودتون رو روانکاوی کنید خودتون رو زیبا تر کنید اهنگ music گوش کنید چت chat کنید نظرتون رو بگید و......

نظر شما درباره مطالب ...؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 82
:: کل نظرات : 53

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 263
:: بازدید ماه : 718
:: بازدید سال : 2417
:: بازدید کلی : 32479

RSS

Powered By
loxblog.Com

downlod * screen saver * wallpaper * pictur * mobile عکس ، عجایب ، تستها ، روانشناسی ، حکایت

جشن های ایرانی
ساعت 18:22 | بازدید : 760 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

                                                         

به نام خدا

    تاریخ ایران در دو دوره باستان و اسلامی شاهد شور و هیجان فراوانی در برگزاری اعیاد و مراسم خود بوده است ،به همین دلیل به مناسبت نزدیک شدن به سال نو بهتر آن دیدم مطالبی در مورد جشنهای ایران باستان برایتان بنویسم و سپس به دوره های بهد بپردازیم.زیرا تاثیر متقابل ایران و اسلام امری جدا نشدنی در بررسی وقایع تاریخ ایران است.

   استاد ابراهیم پور داوود در کتاب یسنا جلد یکم نوشته اند:لغت جشن نیز در فارسی از لغت یسن اوستائی به یادگار مانده است چون اصلاًتمام اعیاد دینی بوده مانند عید فروردگان و مهرگان ودر این اوقات بخصوص به ستایش و پرستش و مراسم دینی می پرداختند یا بع عبارت دیگر یزشنه می کردند از این رو روزهای متبرک را جشن می خواندند.

    جشنهای ایران باستان بسیارند ودر اینجا نام چند جشن مهم را بازگو می نمائیم.جشن های آذر جشن،اسپندارجشن،جشن آبریزگان ،پوردگان،فروردگان،اسپندارمذ،اسپندارجشن، جشن بزرگ،جشن تیرگان،خردادگان، سده،کوسه برنشین،مدگیران،نوگان،جشن نوروز و نیلوفر را میتوان یاد کرد.

                                            

  آبریزگان:نام جشنی است باستانیبه سیزدهم تیر یهنی روز تیر از ماه تیر.گویند در زمان فیروز جدّنوشیروان چند سال در ایران قحط و خشکسالی بوده استو شاه و مردم در این روزها به دعا باران خواسته اندو باران بیامده استو مردم به شادی آب بر روی یکدیگر می پاشیدند و این رسم و آن جشن بجای مانده استو بدین جهت در این روز بر روی یکدیگر آب و گلاب می پاشند .

   آذر جشن: فارسیان در این روز آتشکده ها را زینت می دهندو در این روز موی ستردن و ناخن گرفتن و به آتشکده رفتن را نیکو می دانند.

   اسپندارمذ:در اوستا سپنتا آرمئیتی،در پهلویسپندارمت و اسپندارمت،سپند صفت است به معنی مقدس که بعدها به آرمئیتی متصل شده است.و به معنی سازگاری،اندیشیدن و  بردباری و فروتنی مقدس است و در ریگ ودا و اوستا به معنی زمین نیز بکار رفته.در پهلوی آن را خرد کامل  ترجمه کرده اند.اسپندارمذ یکی از امشاسپندان هفتگانه دین زرتشتی است،اسپندارمذ در عالم معنوی مظهر محبت و بردباری وئ تواضع اهورا مزدا است و در جهان جسمانی فرشته ایست موکل بر زمین و به این مناسبت آنرا مونث می دانستند.سپندار مذ موظف است که همواره زمین را خرم و آبادو پاک و بارور نگاه دارد.

    آخرین ماه سال و پنجمین روز ما ه موسوم است به سپندارمذ.

    اسپندار جشن:در این روز به قول ابو ریحان بیرونی این جشن به زنان اختصاص داشت و از شوهران خود هدیه می گرفتنداز این رو به جشن مژدگیران معروف بوده است.

   جشن نوروز:جشن نوروز و مهرگان دو جشن بزرگ آریائیان بوده است،و روز اول فروردین رسیدن آفتاب به برج حمل است.گویند خدای تعالی دراین روز عالم را آفریده است و در تاریخ ایران روایات فراوانی در حماسه و اسطوره و تاریخ ایرانیان دارد.ایرانیان باستان جشنی داشته اند به نان فروردگان و آن ده روز طول می کشید .

منبع:http://history2550.blogfa.com/



:: موضوعات مرتبط: جشن های ایرانی , ,
|
امتیاز مطلب : 133
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44

                                                

این ترفند بر روی گوشیهایی که زبان عربی را پشتیبانی می کنند , سازگار می باشد. اولین کاری که باید انجام داد این است که چهار کلمه که با حروف گ چ پ ژ ، شروع می شوند را به طریقی وارد گوشی کرد . چنانچه این کار را با یک گوشی دیگر که این حروف رو پشتیبانی می کنند انجام دهید  کار شما را راحت تر خواهید کرد . به طور مثال : نوشتن این کلمه در گوشی دیگر و ارسال آنها به گوشی شما بوسیله پیامک ...

 
بعد از اینکه این کلمه ها رو مثل :پا ، ژاله ، چین ، گل - به گوشی خودتون انتقال دادید آن ها را با کلید مداد ، copy کرده و در notepad ، paste کنید .
 در مرحله بعدی یکی از کلمه ها مثل گل ، رو از notepad کپی کرده و به قسمت پیامک می رویم .
 در قسمت نوشتاری پیامک ، زبان عربی را انتخاب کرده . و سپس از آن قسمت دیکشنری رو فعال می کنیم ( Predictive text on )رو On می کنیم ( این کار را می شود با کلید مداد نیز انجام داد ) سپس کلید مداد رو یک بار دیگه می زنیم و اولین گزینه یعنی Predictive text رو که انتخاب کنیم سمت راست آن یک منوی ظاهر می شود که insert word رو انتخاب می کنیم . در این مرحله کلمه گل را که از notepad کپی کرده ایم در این قسمت paste می کنیم و ok را میزنیم ( برای paste کردن از گرفتن چند ثانیه کلید مداد و بعد از آن ظاهر شدن کلمه paste و زدن کلید مربوط به paste استفاده می کنیم .
 در بیشتر گوشیهای جدید می توان به جای مداد از کلید # استفاده کرد.

خوب ، سه کلمه دیگر را به همین طریق وارد دیکشنری می کنیم ( ساده است ) خوبی این روش این مورد می باشد که که از این مرحله به قبل فقط یک بار برای همیشه انجام می شود و در مواقع دیگر لازم نیست .
 ( حتی بعد از خاموش و روشن کردن گوشی هم لازم نیست یک بار دیگر این مراحل را تکرار کرد)
 مراحل بعد : وقتی چهار کلمه را به همان روش ذکر شده وارد کردید ، می رسیم به نوشتن پیامکهای شامل حروف فارسی .
 هنگام وارد شدن به محیط نوشتاری پیامک ، اگر بخواهیم که مثلا از حرف گ در نوشته خود استفاده کنیم . برای این کار اول دیکشنری را فعال می کنیم که برای بیشتر گوشی ها برای فعال کردن سریع این گزینه از کلید # استفاده می کنیم (
 وقتی که دیکشنری رو فعال کردیم ، برای استفاده از حرف گ یک بار عدد شماره 8 را می زنیم و بلافاصله چند بار پشت سر هم کلید * را فشار می دهیم . سپس به حرف گ می رسیم .
 هنگامی که حرف گ نوشته شد ، دیگر به کلید * دست نمی زنیم . خوب این از حرف گ .
 برای ادامه نوشتن دیکشنری را غیر فعال می کنیم و به نوشتن خود ادامه می دهیم . همین طور برای نوشتن حروف دیگر :
                                        
                                            
                                      
 برای نوشتن حرف گ : زدن عدد 8 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *
 برای نوشتن حرف چ : زدن عدد6 و بلافاصله بعد از آن چهار بار زدن کلید *
 برای نوشتن حرف پ : زدن عدد 2 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *
 برای نوشتن حرف ژ : زدن عدد 5 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *
 
موفق باشید
منبع:http://babakmusic.mihanblog.com


:: موضوعات مرتبط: ترفند نوشتن حروف گ پ ژ با موبایل عربی نویس نوکیا , ,
|
امتیاز مطلب : 150
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
چگونه لبهای زیبا داشته باشیم؟
ساعت 20:22 | بازدید : 1120 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

برای اینکه لبهای زیبایی داشته باشید اول باید طریقه صحیح آرایش کردن رو یاد بگیرید برای آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید

حدود لب (خط معمولی لب) و پهن تر میکشیم.سپس داخل خطوط را با رژ لب پر کنید. در انتها به وسط لب پایین برق لب بزنید. هیچگاه از رژ لب تیره برای لبهای کوچک استفاده نکنید.
2- لب های بزرگ و قطور: لب ها را در حدود یک میـلیـمتر داخل خط معمولی لب ها می کشیم.
سـپـس بـا رژ لـب مـات درون خــطــوط را پــر کنید. هیچ گـاه از بـرق لب بـرای لب های بزرگ استفاده نکنید. در مورد لبهـای بـزرگ بهتر است از مداد لب نیز استفاده نکنید.
3- لبهای نامساوی: برای اینگونه لبها لب کوچک را براساس لبهای باریک و لب بزرگتر را بر اساس لبهای بزرگ آرایش کنید .
 
 نکته:
 * برای افزایش ماندگاری رژ لب پیش از آرایش لب از کرم پودر بعنوان پایه استفاده کنید و یا با مداد لب تمام لب را بکشید.
* برای کاهش ایجاد لکه ناشی از تماس لبها با لیوان و غیره.. پس از رژ لب زدن روی آن را سایه همرنگ زده و مجددا رژ لب بزنید.
* برای تست رنگ رژ لب آن را به نوک انگشتان بزنید و نه پشت دست.
* برای زدودن رژ لب از روی لباس ابتدا محل را با گلیسیرین پاک کرده و سپس لباس را بشویید.
 
 
 این مطلب تا چه حد بااتون مفید بود؟
 
 
منبع:http://khaneyeziba.mihanblog.com


:: موضوعات مرتبط: چگونه لبهای زیبا داشته باشیم؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
چگونه خط چشم حرفه ای بکشیم؟
ساعت 17:20 | بازدید : 797 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

چگونه خط چشم حرفه ای داشته باشیم!

برای فهمیدن این كه چگونه یك خط چشم را به صورت حرفه ای استفاده كنید اول تصمیم بگیرید كه از میان انواع مختلف خط چشم كدام بهتر به پوست شما می‌آید
                                                                
برای فهمیدن این كه چگونه یك خط چشم را به صورت حرفه ای استفاده كنید اول تصمیم بگیرید كه از میان انواع مختلف خط چشم كدام بهتر به پوست شما می‌آید و قابل استفاده است، سپس فكر كنید به اینكه چه رنگ‌هایی چهره تان را در روز و شب بهتر می‌كند.

انواع خط چشم
خط چشم انواع گوناگونی دارد:
با مداد كشیدن، خط چشم مایع، نمد مالی كردن با یك وسیله نوك تیز، قالب خط چشم مداد ابرو. هر كدام از آن‌ها مزایایی دارند. همه آن‌ها اولویت دارند بر دیگری. هر نوع از خط چشم‌ها نحوه استفاده ی مخصوص به خود را دارد. بنابراین شما باید آن گونه ای را انتخاب كنید كه توانایی استفاده از آن را داشته باشید.

مداد:
استفاده از این نوع خط چشم عادی است و شكلی مردمی دارد. بیشتر زن‌ها استفاده از مداد نرم برای خط چشم بهتر از استفاده از مداد‌های خشن و سخت می‌دانند مداد‌های گران قیمت معمولا نرم و ملایم‌اند و به راحتی با یك اسفنج پاك می‌شوند.
البته ممكن است خط چشم‌های موجود در محل زندگی شما از خط چشم‌های خوب و گران قیمت نباشد اما مطمئنا نرم هستند و با یك پارچه كتون و صابون پاك می‌شوند.

خط چشم مایع:
خط چشم‌های مایع از همه ی انواع خط چشم‌ها خشن تر و خطرناك تر‌اند. این خط چشم‌ها دست‌های محكم و توانایی و مهارت زیادی می‌خواهد بنا براین مهارت و توانایی زیادی می‌خواهد و باید به خوبی تمرین كنید تا نتیجه مورد دلخوه را به دست آورید.
زمانی كه از خط چشم مایع استفاده می‌كنید باید آن را سفت تر از یك مداد بگیرید. این نوع خط چشم برای شب خوب است و مناسب به نظر می‌آید. اگر چه استفاده از خط چشم مایع سخت است اما تعداد زیادی از زنان از این نوع خط چشم برای دور چشمشان استفاده می‌كنند.

قلم خط چشم:
قلم خط چشم و مداد مومی از بهترین كالا‌هایی‌اند كه عرضه شده‌اند. هر دوی آن‌ها چشم گیر تر از مداد به نظر می‌رسند و استفاده آن‌ها از خط چشم مایع راحت تر است. اگر شما یك خط چشم اساسی می‌خواهید بهتر است از قلم یا مداد مومی استفاده كنید.

قالب خط چشم:
قالب خط چشم در اصل برای هنرمندان حرفه ای است و دارای استحكام و به صورت چسبیدن به چشم استفاده می‌شود. در حقیقت شما می‌توانید رنگ خط چشمتان را برای هر یك از دو چشمتان عوض كنید.

چگونگی انتخاب رنگ خط چشم
رنگ سیاه برای خط چشم به همه زنان می‌آید و و بیشتر زنان به رنگ چشم سیاه تمایل دارند. در حقیقت رنگ سیاه، رنگی محكم و قوی برای پوست است. رنگ زغال چوب یا قهوه ای رنگی نرم و ملایم به نظر می‌رسد كه بیشتر زنان در آرایش روز از آن استفاده می‌كنند و اگر پوست و مویی بلوند یا طلایی دارید این یك رنگ مناسب برای شما است. از استفاده كردن از بعضی رنگ‌های روشن برای خط چشم در شب نهراسید. رنگ ارغوانی، سبز و حتی قرمز در شب ، خط چشمی قابل توجه برای شما می‌سازد. زمانی كه شما به باشگاه یا كلوپ می‌روید سعی كنید یكی از این رنگ‌ها را استفاده كنید تا خنده دار تر و جالب تر به نظر برسید. همچنین می‌توانید از خط چشم یا نقره ای در شب استفاده كنید. به علاوه یك قسمت از جط چشم را در گوشه‌ها برای زمانی كه پلك‌های شما خسته می‌شود بلند تر و دراز تر بكشید.
 

بهترین راه برای استفاده از خط چشم
استفاده از خط‌های كوتاه بهتر است از كشیدن یك خط سخت است كه به چشم‌ها آسیب می‌رساند. با یك دست پلكتان را محكم نگه داشته و با دست دیگر به آسانی شروع به كشیدن خط كنید. از وسط پلك چشمتان به سمت گوشه‌های بیرون است. برای ایجاد یك خط چشم با دوام و بلند مداد را در سراسر چشم حركت داده و به پلك بچسبانید.
اگر تصمیم به استفاده از خط چشم درونی دارید از مداد یا مداد مومی استفاده نكنید چون باعث تحریك چشم و عفونت به وسیله ی میكروب‌های موجود در دستان می‌شود، برای این نوع خط چشم بهتر است از خط چشم‌های مایع استفاده كنید.

 به چشم‌های گربه نگاه كنید، خط چشم‌های او كمی ارز چشمش به سمت بیرون كسیده و به طرف بالا تغییر جهت داده. این نوع خط چشم نسبت به خط چشم مایع نسبت به خط  مایع كمتر چشم گیر است و بیشتر مناسب استفاده در روز است.

  شما ضعف چشمانتان را با5 حیله می‌توانید بپوشانید. این 5 نوع خط چشم برای مردم عادی محرمانه است:
اگر چشمان شما نسبت به هم بسته هستند خط چشمتان را از گوشه داخلی شروع كنید و آن را به سمت گوشه‌های بیرونی چشمتان ادامه دهید.

- اگر چشمان شما خیلی پهن هستند، خط چشمتان را از گوشه داخلی پلك شروع كرده و از ریمل برای مژه‌ها استفاده كنید.

- اگر چشمتان گود است، مژه‌ها خود را بسته نگه داشته و در صورت ممكن خط نازك بكشید.

- چشمان كوچك زمانی بزرگ به نظر می‌رسد كه خط چشم راكمی به سمت بیرون چشم ادامه دهید.

برای چشمان گرد خط چشم‌ها را مقداری از پلك‌ها به سمت بیرون ادامه دهید.

- اگر شما چشم‌های برآمده یا پف كرده دارید از خط چشم‌های درونی استفاده كنید چون در غیر این صورت خط چشم زیر چشم به نظر می‌آید و چشم برامدگی بیشتری پیدا می‌كند.

- چشم‌های پژمرده برای این كه صاف به نظر برسد باید از خط چشم اوریب استفاده كنید.

- در چشم‌های پیر قسمت بیرونی چشم ضخیم تر به نظر می‌رسد و برای كشیدن خط چشم از برس یا اسفنج استفاده كنید.

- اگر شما چشم‌های بادامی و مناسب دارید كه به چهره تان می‌آید باید در كشیدن خط چشم مهارت زیادی داشته باشید تا خنده دار به نظر نرسید.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ



:: موضوعات مرتبط: کشیدن خط چشم حرفه ای , ,
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
چگونه یک ارایش بی عیب داشته باشیم؟
ساعت 17:32 | بازدید : 805 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

                                                                     

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

 اینكه چگونه باید آرایش كنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشكی به سراغ كیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می كردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یك آرایش ترمیم كننده. قبل از اینكه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فكر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یك لایه كرم مرطوب كننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن كیك آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از كرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش كنید.

 

 پس از مالیدن كرم پودر كمی پن كیك روشن را با قلم مو روی صورتتان بكشید تا كاملاً پخش شود و دیر عرق كند. اگر صورتتان پهن است از كشیدن یكنواخت پن كیك روی صورت خودداری كنید. نواحی كنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان كوچك تر نشان داده شود. از پن كیك دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این كار بهره گرفت. با پن كیك تیره می توان برای كوچك و كوتاه نشان دادن بینی، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریك، برجسته نشان دادن گونه و برطرف كردن لكه ها و زخم ها استفاده كرد. برای برجسته نشان دادن گونه یك خط از گوشه دهان به وسط گوش و یكی دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض كنید. تلاقی این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالی روی صورت بكشید.

  

برای اینكه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه كنید. اگر موی گندمی یا زیتونی دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسی بروید. اگر موهایتان خرمایی است، سایه های براق، كرم و رژ لب نارنجی بسیار پیشنهاد می شود. موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگ های تابستانی را می پذیرد. سبز با آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است. این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده كنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی. تیپ مشكی ها نیز پیشنهاد می شود سراغ طوسی، خاكستری، مشكی و سرمه ای بروند و از رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده كنند.

  

اگر هم به مد فكر می كنید، سراغ رنگ های استوایی بروید. سایه های سبز (چمنی، فیروزه ای و مرجانی)، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایی ندارد و تنها از مداد مشكی و سایه برای آرایش چشم استفاده می شود.

 

 

چگونه آرایش کنیم

 

 

اگر عینك می زنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده كنید. استفاده از سایه های روشن و صدفی باعث گم شدن چشم پشت عینك می شود. اگر عینك تان فریم مشكی دارد حتی الامكان از ریمل استفاده كنید و تا می توانید خط چشم نكشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

  

برعكس در عینك های گریف (بدون فریم) و یا عینك های پنسی هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می كند. نكته مهم دیگر در آرایش های ترمیمی استفاده از سایه كمرنگ برای رفع گودی چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلی تا كمی خارج چشم زده و سپس كمی سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه كند. در مدل های آرایشی كه امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمركز روی چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبی- سرمه ای در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم می شود.

  

برعكس استفاده از سایه تك رنگ چشم را كوچك نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود.

  

حتماً از ریمل یا خط چشم برای تكمیل آرایش استفاده كنید. در این نوع آرایش برای بهتر جلوه كردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده كنید. مداد لب می تواند فرورفتگی ها را بپوشاند و همانند ژل بوتاكس عمل كند.رژلب روشن و براق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و كشیدن مداد لب برای لب های باریك بسیار توصیه می شود.اینها دستورالعمل هایی بود كه برای آرایش ترمیمی به كار می رود.

  

برای یك آرایش طبیعی كه تنها صورت شما را از بی حالی و رخوت درآورد استفاده از پودر كمرنگ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژ لب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است.

  

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن

منبع:http://www.beytoote.com

آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.



:: موضوعات مرتبط: چگونه یک ارایش بی عیب داشته باشیم؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 145
|
تعداد امتیازدهندگان : 45
|
مجموع امتیاز : 45
محک میزان ارامش یا استرس با جادوی تصاویر
ساعت 15:11 | بازدید : 598 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

حتما تصوير زير و يا عكسهايي شبيه اون رو قبلا زياد دیدید. تصاويري كه مربوط به خطاي ديد مي شن. اما شايد كاربرد آنها را ندونید...

تصاوير زير براي امتحان مقدار استرسي كه يك فرد داره و يا فشاري كه مي تونه تحمل كنه، استفاده مي شه. هر چی اين تصاوير از نگاه شما آرامتر بچرخند، شما تحمل بيشتري داريد و آرامتر هستيد!

بعضي جنايتكاراني كه با اين تصاوير امتحان شده اند، اين تصاوير را به صورت ديوانه واري در حال چرخش مي ديدند، اما كودكان و افراد آرام آنها را كاملا ثابت مي ديدند. شايد اگر خود شما هم اين تصاوير را در مواقع مختلف ببينيد سرعتهاي مختلفي را تجربه كنيد...

البته ميدونید كه هيچ كدوم از اين تصاوير در حال چرخش نيستند. آنها كاملا ثابتند!

 

 

با اين تصاوير و تست ميزان خشونت و استرس خود را تخمين بزنيد

خودم که نگاشون میکنم کمی میچرخن انگار جادوی تصاویر ما رو تسخیر کردن شما چه طور........



:: موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 132
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
کوروش کبیر و داریوش هخامنشی
ساعت 19:8 | بازدید : 838 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

اگر هخامنش به فراموشی سپرده شود ،

گناه ماست که به فرزندانمان نیاموختیمش

 

برای فهمیدن اولین وعجیبترین و افخارانگیزترین کارها توسط داریوش و کوروش به ادامه مطلب برید 



:: موضوعات مرتبط: کوروش کبیر وداریوش هخامنشی , ,
|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
:: ادامه مطلب ...
امپراتور بادها
ساعت 16:20 | بازدید : 6316 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

اینم چنتا عکس از بازیگرای سریال امپراتور بادها بعد از دیدنشون نظرتونم بدین....

                                   

      

 

         امپراطوری بادها   امپراطوری بادها 

      

 



:: موضوعات مرتبط: جومونگ 2 , ,
|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
همه چیز در رابطه با سیستم عامل سیمبیان
ساعت 15:39 | بازدید : 987 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

Symbianچیست ؟

در ابتدا تلفن های همراه دارای ساختار پیچیده ای نبودند . سخت افزار محدود نیاز به نرم افزارهای پیچیده نداشت ، تا اینکه شرکتهای مطرح ساخت گوشی های تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند . این گوشی ها دارای امکانات سخت افزاری بیشتری بودند که شامل سی پی یو ، رم و هارد بوده و تقریبا به صورت یک کامپیوتر کوچک طراحی شدند . در این زمان بود که این شرکتها به اهمیت نرم افزار در این گوشی های پی برده و رقابت نرم افزاری در کنار رقابت سخت افزاری شروع شد . مایکروسافت یکی از شرکتهایی بود که قبلا روی سیستم عامل کامپیوتر های جیبی خود کار کرده بود و Windows CE را به همین منظور طراحی کرده بود . این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل ها نیز نصب شود . بعد از رسمیت یافتن موبایل های نسل جدید شرکت های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار Windows CE پی برده بودند و نمی خواستند نرم افزار این صنعت را در انحصار یک شرکت نگه دارند با همکاری هم سیستم عامل جدیدی برای موبایل ها به وجودد آوردند که Symbian نام گرفت . البته رقبای دیگری نیز مثل سیستم عامل Linux در این صنعت وجود دارند که فعلا به صورت عمده استفاده نشده اند . در اصطلاح به موبایل هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند SmartPhone گفته می شود .

---------------------------------

پیدایش و حیات Symbian :

شرکت نرم افزاری Symbian برای اولین بار در ماه ژوئن سال 1998 به صورت کاملا مخفی و خصوصی برای کار بر روی سیستم عاملی برای کار روی موبایل ها تاسیس شد . مقر اصلی این شرکت در انگلیس تاسیس شد اما هم اکنون دارای حدود 750 کارمند در کشورهای انگلیس ، ژاپن ، سوئد و آمریکاست که درکار تحقیق و برنامه نویسی برای گسترش سیستم عامل و نرم افزارهای آن هستند . تا اواخر سال 2003 هیجده موبایل از پنج شرکت معروف سونی ، نوکیا ، فوجیتسو ، موتورولا و زیمنس با این سیستم عامل عرضه شد و علی رغم قیمت بالا مورد استقبال قرار گرفت و حدود 26 موبایل هم در برنامه این شرکتها و چند شرکت دیگر با این سیستم عامل در برنامه ساخت قرار گرفت . هم اینک نیز 48 مورد از این موبایل ها به بازار عرضه شده و یا به زودی عرضه خواهد شد . آمار فروش موبایل های Symbian تا پایان سال 2003 به 6.7 میلیون موبایل رسید و در سال 2004 نیز با رشد بی سابقه فروش مواجه شد به طوری که طبق آمار شرکت در سال 2004 فروش این نوع موبایل ها رشد 201 درصدی داشته است . به علت فروش بالای موبایل های Symbian هر روزه بر تعداد برنامه نویسان آن افزوده شده و نرم افزارهای فوق العاده ای برای این سیستم عامل طراحی می شود . تا اواخر تابستان سال 2004 تعداد این برنامه ها 3254 مورد گردیده است .

---------------------------------

شرکت های به وجود آورنده :

14 شرکت اصلی و چند شرکت فرعی از به وجود آوردندگان این محصول بودند ، بعضی از این شرکتها در زمینه نرم افزار و بعضی از آنها در زمینه سخت افزار به رشد این سیستم عامل و موبایل های آن کمک کرده اند . از اصلی ترین شرکتها می توان به Nokia ، Sony-Erricson ، LG ، Samsung ، Motorola ، Arima ، BenQ ، Fujitsu ، Lenovo ، Sanyo ، Sendo ، Mitsubishi Electronics و Siemense اشاره کرد .

---------------------------------

تکنولوژی Symbian :

Symbian شبیه دیگر سیستم عامل های مدرن و امروزی که برای PC ها وجود دارند ، به وجود آمده است . بنابراین دارای امکانات خوبی مثل Multitasking ، MultiThreading و همچنین مدیریت حافظه می باشد . در طراحی اولیه مبنای کار را بر روی این موضوع بنا نهاده اند که این سیستم عامل می بایست روی امکانات سخت افزاری بسیار کم ( مثل 4 مگابایت رم ) کارایی فوق العاده ای داشته باشد . به همین دلیل این سیستم عامل می تواند روی موبایل های امروزی فوق العاده سریع کار کرده و حداقل مشکل را داشته باشد . مبنای کار این سیستم عامل بر اساس event ها بنا نهاده شده است ( شبیه دیگر سیستم عامل های امروزی مثل ویندوز ) و سی پی یو طوری مورد استفاده قرار می گیرد که کمترین میزان بار روی موبایل قرار گیرد . هم اکنون با اینکه نسخه هشتم Symbian عرضه شده است اما نسخه 7 این سیستم عامل روی موبایل ها قرار می گیرد و تا به حال نسخه های مختلفی از آن بدون اینکه به صورت کامل استفاده شوند به فراموشی سپرده شده اند . جالبترین مورد برای این سیستم عامل به وجود آمدن اولین کرم و ویروس موبایل روی این سیستم عامل در سال 2004 بود . این کرم که Cabir نام دارد می تواند با استفاده از تکنولوژی Bluetooth خود را به موبایل های دیگر منتقل کند .

---------------------------------

زبانهای برنامه نویسی برای Symbian :

بدون شک زبان اصلی برنامه نویسی برای Symbian زبان C++ است اما زبانهای مختلفی برای برنامه نویسی در این سیستم عامل به وجود آمده اند . از جمله مهمترین زبانها می توان به OPL ، Python ، Visual Basic ، Perl و Personal Java اشاره کرد . هر یک از این زبانها می توانند امکانات کامل برنامه نویسی در Symbian را فراهم نمایند . رشد زبانهای برنامه نویسی در این سیستم عامل بسیار سریع می باشد . به طوریکه نصف این زبانها همین امسال وارد این سیستم عامل شده اند و بدون شک این رشد با ورود زبانهای دیگر ادامه خواهد یافت . ابزارهای برنامه نویسی مختلفی از جمله ادیتورهای متنوع نیز برای کار با این زبانها به همراه شبیه سازهای موبایل ( برای تست برنامه روی PC قبل از نصب آن روی موبایل ) به بازار عرضه شده است .

---------------------------------

رابط های کاربری :

هم اکنون دو رابط اصلی کاربری برای Symbian به وجود آمده است . اولین رابط که بیشترین استفاده را در موبایل ها دارد توسط نوکیا نوشته شده است . این رابط دارای نسخه های مختلفی است اما Series 60 نسخه اصلی این رابط است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . رابط کاربری دوم با نام UIQ به وجود آمده است که دارای امکانات بسیار خوبی است و رفته رفته در حال باز کردن جای خود در بین شرکت های تولید کننده موبایل است . هر دوی این رابط ها به صورت کاملا گرافیکی و شبیه به هم طراحی شده اند و کار با آنها بسیار راحت است .

---------------------------------

بازی بر روی Symbian :

خوشبختانه سیستم عامل Symbian یکی از غنی ترین سیستم عامل ها برای بازی کردن است . به خصوص بعد از تولید N-gage اولین کنسول بازی موبایلی توسط نوکیا که بر اساس Symbian و رابط کاربری Series60 به وجود آمد ، سیل بازیهای مختلف و حرفه ای به سوی این موبایل و در کنار آن این سیستم عامل سرازیر شد . حتی شرکت های مطرح بازی سازی هم اکنون به صورت حرفه ای روی این سیتم عامل و موبایل های دارای این سیستم عامل سرمایه گذاری می کنند .

---------------------------------

گوشی هائی که از این سیستم عامل استفاده می کنند به ترتیب ورژن شامل :

symbian os ver- 6.1

زیمنس SX1

نوکیا 3600

نوکیا 3650

نوکیا 3660

نوکیا 7650

نوکیا N-Gage

نوکیا 9210

نوکیا 9210i

نوکیا 9290

فوما F700i

فوما F900i

فوما D901i

فوما F2051

فوما F210 2v

Sendo X

Sendo X2

---------------------------------

symbian os ver- 7

موتورولا A920

موتورولا A925

موتورولا A1000

موتورولا A1010

BenQ P30

سونی اریکسون P800

سونی اریکسون P900

سونی اریکسون P910

سونی اریکسون P910i

نوکیا 6600

نوکیا 7610

نوکیا 3230

نوکیا 7710

نوکیا 6670

نوکیا 6260

نوکیا 6620

نوکیا 9300

نوکیا 9500

آریما U300

فوما F880 iES

فوما F900 iT

فوما F900 iC

فوما F901 iC

پاناسونیک X700

پاناسونیک X800

---------------------------------

symbian os ver- 8

نوکیا 6630

نوکیا 6680

نوکیا 6681

نوکیا 6682

نوکیا N70

نوکیا N90

Lenovo P930

---------------------------------

symbian os ver- 9

نوکیا
N91
منبع:فروشگاه بزرگ نیم بها



:: موضوعات مرتبط: همه چی راجع به سیستم عامل سیمبیان , ,
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
آزموني براي تعيين تيپ شخصيت شما
ساعت 15:32 | بازدید : 943 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )
شما چه جور شخصيتي داريد؟
آزموني براي تعيين تيپ شخصيت شما



انواع و اقسام پرسشنامه‌هاي شخصيتي معتبر وجود دارند که مي‌توانند ته‌وتوي شخصيت شما را بريزند روي کاغذ و شما را در شناخت بهتر خودتان ياري دهند. اما جالبي پرسشنامه‌ي زير به اين است که علاوه بر رو کردن برخي ويژگي‌هاي شخصيتي‌ شما، مي‌تواند پيش‌بيني کند که آيا شما مستعد بيماري‌هاي قلبي هستيد يا نه! چرا؟ اول تست را بزنيد؛ تا بعد!

کافي است در مقابل هر يک از 25 عبارتي که در زير مي‌خوانيد، موافقت يا مخالفت خودتان را با «بله/خير» مشخص کنيد. تا جايي که مي‌توانيد، از «نمي‌دانم» اجتناب کنيد. ناسلامتي شما مي‌خواهيد شخصيت خودتان را بشناسيد!


تعداد "بله" هاتونو بشمربد.


1. آيا در مکالمات روزمره‌ي خود روي برخي کلمات تاکيد مي‌کنيد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

2. آيا سريع غذا مي‌خوريد و سريع حرف مي‌زنيد؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

3. به نظر شما بايد به کودکان آموزش داد تا هميشه بهترين باشند؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

4. آيا وقتي کسي کند و آهسته کار مي‌کند، بي‌حوصلگي نشان مي‌دهيد؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

5. آيا وقتي ديگران حرف مي‌زنند، آنها را وادار به تند حرف زدن مي‌کنيد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

6.آيا وقتي احساس مي‌کنيد محدود شده‌ايد يا بايد در رستوران، منتظر خالي‌شدن ميزباشيد،ازفرط عصبانيت ديوانه مي‌شويد
    بلي / خير / نمي‌دانم

7. آيا وقتي کسي براي شما حرف مي‌زند، همچنان افکار شخصي خودتان را دنبال مي‌کنيد؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

8. آيا سعي مي‌کنيد در حال اصلاح صورت يا آرايش، صبحانه هم بخوريد؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

9. آيا اتفاق مي‌افتد که در تعطيلات نوروزي يا تابستاني کار کنيد؟
   بلي / خير / نمي‌دانم

10. آيا هميشه مباحث مربوط به موضوعات مورد علاقه‌ي خودتان را دنبال مي‌کنيد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

11. آيا اگر وقت‌گذراني کنيد، خودتان را گنهکار مي‌دانيد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم
 
12. آيا آن قدر مشغول کار هستيد که متوجه اطراف خودتان يا مثلا متوجه تغيير دکوراسيون   خانه نمي‌شويد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

13. آيا با ماديات بيشتر از مسايل اجتماعي درگير هستيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

14. آيا سعي مي‌کنيد فعاليت‌هاي خود را در کمترين زمان برنامه‌ريزي کنيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

15. آيا هميشه به‌موقع سر قرار حاضر مي‌شويد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

16. آيا اتفاق افتاده است که براي بيان نظر خودتان مشت گره کنيد يا مشت بزنيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

17. آيا موفقيت‌هاي خود را به توانايي سريع کار کردنتان نسبت مي‌دهيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

18. آيا احساس مي‌کنيد کارها بايد همين حالا و خيلي سريع انجام گيرد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

19. آيا براي انجام‌دادن کارهاي خود، هميشه سعي مي‌کنيد ابزارهايي را به کار ببريد که   بيشترين بازده را دارند؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

20. آيا هنگام بازي، آن‌چه برايتان بيش از هر چير ديگري اهميت دارد، اين است که برنده بازي باشيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

21. آيا معمولا حرف ديگران قطع مي‌کنيد؟
    بلي / خير / نمي‌دانم

22. آيا وقتي ديگران تاخير مي‌کنند، عصباني مي‌شويد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

23. آيا پس از غذا خوردن بلافاصله از سر ميز يا از سر سفره بلند مي‌شويد؟
      بلي / خير / نمي‌دانم

24. آيا هميشه احساس مي‌کنيد عجله داريد؟ 
     بلي / خير / نمي‌دانم

25. آيا از عملکرد فعلي خود ناراضي هستيد؟
     بلي / خير / نمي‌دانم

__________________

پاسخ : آزموني براي تعيين تيپ شخصيت شما


 
تفسير آزمون
حالا با توجه به جدول ذيل نوع شخصيت خود را پيدا کنيد.

-------------------------------------

تعداد بله : بيشتر از 20

تيپ شخصيتي :
a

ويژگي‌هاي اخلاقي :
خيلي مبارزه‌جو، رقابت‌طلب، بي‌حوصله، پرخاشگر، خصومت‌جو، تحمل نداريد ديگري کار شما را انجام دهد، حاضر به مشاوره نيستيد

نکته :
مستعد بيماري قلبي و عروقي

-------------------------------------

تعداد بله : کمتر از 5

تيپ شخصيتي :
b

ويژگي‌هاي اخلاقي :
آرام، آسان‌گير، کيفيت زندگي براي شما مهم‌تر از کميت آن است

نکته :
در معرض بيماري قلبي نيستيد

-------------------------------------

تعداد بله : 20-13

تيپ شخصيتي :
متمايل به تيپ a

-------------------------------------

تعداد بله : 13-5

تيپ شخصيتي :
متمايل به تيپ b

-------------------------------------

اين را هم درگوشي از ما داشته باشيد که اگر شما مثل آدم‌هاي تيپ a فکر مي‌کنيد اما مثل افراد تيپ b رفتار مي‌کنيد، روان‌شناسان به شما مي‌گويند تيپc . يعني اين‌که شما دوست داريد مثل تيپ a رفتار کنيد اما حرص مي‌خوريد و به قول معروف، مي‌ريزيد توي خودتان. شما مستعد بيماري سرطانيد. پس بهتر است شما هم سري به يک روان‌شناس بزنيد.
شما چه تیپی هستین ؟ من که خودم متمایلم به تیپ B هستم تو نظرات میتونین بنویسین.


:: موضوعات مرتبط: ازمونی برای تشخیس تیپ شخصیت , ,
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
5 راه خلاص شدن از بوی بد بدن
ساعت 21:11 | بازدید : 1037 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

این مطلب رو حتما بخونید خیلی جالبه ودر موردش نظر بدین

  تميزي فقط حمام كردن و عطر و ادكلن زدن نيست. شما ممكن است بسياري از اصول اوليه بهداشتي را هم رعايت كنيد اما فقط با چشم‌پوشي از چند نكته ظريف اما مهم، دچار بوي نامطبوع بدن شويد. در صفحه «پوست و مو»ي اين هفته با برخي عواملي كه انتظار نداريد باعث بو گرفتن بدن شوند آشنا مي‌شويد...

   1 اگر بعد از دوش گرفتن خودتان را خوب خشك نمي‌كنيد...

رطوبت بين چينه‌هاي پوست مثلا زير سينه‌ها زيربغل، كشاله‌هاي ران و يا لاي انگشتان پا محبوس مي‌شود و چون در اين قسمت‌ها راهي براي ورود هوا وجود ندارد، براي قارچ‌ها و باكتري‌ها فرصتي مناسب پيش مي‌آيد كه به توليد مثل بپردازند و در نتيجه بوي بد و سوزش ايجاد شود.

راه حل: بعد از اينكه از حمام بيرون آمديد و خودتان را خشك كرديد، سشوار را روي درجه سرد تنظيم كنيد و تمام قسمت‌هايي را كه ممكن است خيس مانده باشند سشوار بكشيد. همچنين مي‌توانيد از پودر‌هاي جاذب رطوبت حاوي عوامل ضدقارچ هم براي بدن و كفش‌هايتان استفاده كنيد.

  2 اگر عاشق غذاهاي تند و تيز هستيد...

غذاهايي كه كاري و سير و ديگر ادويه‌هاي درست حسابي را دارند نه تنها دهان را بدبو مي‌كنند بلكه روي بوي بدن شما هم تاثير مي‌گذارند. وقتي اين غذاها صرف شد و به دستگاه گوارش رسيدند، چند نوع گاز بدبو حاوي سولفور توليد مي‌كنند. بسياري از اين محصولات فرعي در روده‌ها و كبد متابوليزه مي‌شوند اما بعضي از آنها مانند متيل سولفيد جذب خون مي‌شوند و به سمت شش‌ها و منافذ پوستتان مي‌روند. اين اثر ممكن است ساعت‌ها در بدن شما بماند.

راه‌حل: با شستن دهان و يا جويدن مقداري جعفري مي‌توان موقتا اين بوهاي زننده را برطرف كرد اما تا گوارش غذاي تند و تيزي كه ميل كرده‌ايد انجام نشود، اين بوها با شما همراه‌اند. البته اگر شما و اطرافيانتان همه با هم يك نوع غذا را نوش جان كرده باشيد، به سختي بوي بدي از يكديگر حس مي‌كنيد اما ديگران به خوبي بوي شما را تشخيص مي‌دهند.

   3 اگر فقط دندان‌هايتان را مسواک مي‌زنيد و به فکر زبانتان نيستيد...

اگر هنگام مسواك زدن زبانتان را فراموش كنيد نفس شما آن‌قدر كه انتظار داريد تازه نخواهد بود. زبان پوشيده از هزاران پرز ريز است كه مي‌تواند جايگاه مناسبي براي لنگر انداختن ذره‌هاي غذايي باشد. پس حتي اگر مرتب مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد ذرات غذا بين پرزهاي زبان شما جمع مي‌شوند و باكتري‌ها را به خود جذب مي‌كنند و اين باكتري‌ها شروع به توليد سولفيد هيدروژن كرده و بوي بد ايجاد مي‌شود.

راه‌حل: شستن دهان ممكن است به شما كمك كند اما بهترين راه براي زدودن اين باكتري‌ها و سلول‌هاي مرده و ذرات غذايي استفاده از اسكريپر زبان است همچنين مي‌توانيد روي زبانتان را با مسواكي كه موهاي زبر و تيز دارد مسواك بزنيد استفاده از خمير دندان‌هايي كه حاوي كلر دي‌اكسيد هستند و يا روغن درخت چاي (داروي ضدعفوني‌كننده با بويي خوش) هم تاثير چشم‌گيري دارد

برای راههای بیشتر به ادامه مطلب برید



:: موضوعات مرتبط: 5 راه خلاصی از بوی بد بدن , ,
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
:: ادامه مطلب ...
معجزه چای سبز
ساعت 16:40 | بازدید : 945 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

زنی با سر و صورت کبود و زخمی  سراغ دکتر میره
دکتر می پرسه: چه اتفاقی افتاده؟

 

خانم در جواب میگه: دکتر، دیگه نمی دونم چکار کنم. هر وقت شوهرم مست میاد خونه، منو زیر مشت و لگد له می کنه.

  دکتر گفت: خب دوای دردت پیش منه: هر وقت شوهرت مست اومد خونه، یه فنجون چای سبز بردار و شروع کن به قرقره کردنو این کار رو ادامه بده.
 
دو هفته بعد،اون خانم با ظاهری سالم و سرزنده پیش دکتر برگشت.

 گفت: دکتر، پیشنهادتون فوق العاده بود. هر بار شوهرم مست اومد خونه، من شروع کردم به قرقره کردن چای و شوهرم دیگه به من کاری نداشت.


دکتر گفت: میبینی اگه جلوی زبونت رو بگیری خیلی چیزا حل میشن

 



:: موضوعات مرتبط: معجزه چای سبز , ,
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
هوشتونو بسنجید...
ساعت 15:33 | بازدید : 832 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

   

 سوال ها:

مسئله 1 - فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید . در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد ؟

 

مسئله 2 - پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند ؟

 

مسئله 3 - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد ؟

 

 

مسئله 4 - شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، شصت درجه است و طرف دیگر 30 درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود ؟

 

مسئله 5 - این سوال حقوقی است . هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند ؟

 

مسئله 6 - من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود. اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد . چطور ؟

 

 

 

برای دیدن جوابها به ادامه مطلب بروید :

نمره و نظر یادتون نره

 

 

اگر فکر میکنید خیلی باهوش هستید خودتان را با این تست هوش بسنجید و در قسمت نظرات اعلام کنید به خودتان از6 چند میدهید

من خودم 3 شدم(که البته یعنی دارای هوش خوب) خجالت نکشید , بگید چند شدید؟

 



:: موضوعات مرتبط: هوشتو بسنج... , ,
|
امتیاز مطلب : 153
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
:: ادامه مطلب ...
روانشناسی ابرو
ساعت 20:30 | بازدید : 934 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

روانشناسی ابروها

در بررسی هایی که بر روی شکل ابروها و رابطه آنها با شخصیت انسان انجام گرفته است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هر شکلی از ابرو با شخصیت صاحب آن رابطه دارد.

در اینجا به چند شکل از ابروها و رابطه آنها با شخصیت افراد اشاره می شود:

۱- ابروهای نرم و کم پشت نشانه ناپختگی و بی تجربگی است.

۲- ابروهای پرپشت نشانه تحرک زیاد و پرانرژی بودن است.

۳- ابروهای بلند نشانه ثبات شخصیت و تلاش و کوشش فراوان است.

۴-  ابروهای کوتاه نشانه عدم استواری و خیالاتی بودن است.

۵- ابروهای پیوسته نشانه حساس بودن است.

۶- ابروهای دور از هم نشانه ضعف و انزوا طلبی و ناپختگی است.

۷- ابروهای نزدیک به چشمها نشانه اراده قوی و تمرکز ذهن است.

۸- ابروهای صاف نشانه شخصیت محکم و لجباز است.

۹- ابروهای کمانی نشانه نیرو و نشاط و گرمی است.

۱۰-  ابروهایی که انتهای آنها به سمت بالاست نشانه جرأت و نشاط و شادمانی است.

۱۱-  ابروهایی که انتهای آن افتاده است نشانه پیچیدگی شخصیت و اضطراب است.

به طور کلی می توان گفت:

ابروهای پرپشت: نشانه فعالیت، ابروهای بلند: نشانه اراده، ابروهای بالا : نشانه جرأت و ابروهای کمانی: نشانه گرمی و اشتیاق است.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی ابرو , ,
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
9 انسان
ساعت 15:17 | بازدید : 976 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

در عکس زیر ۹ نفر وجود دارد. سعی کنید آنها را پیدا کنید. اگر توانستید ۶ تا از اشخاص را پیدا کنید میزان نکته سنجی شما معمولی است. سعی کنید میزان دقت خود را افزایش دهید. چنانچه ۷ تا از اشخاص را پیدا کردید دقتتان متوسط خوب است. و اگر ۸ تا از آنها را پیدا کردید باید به خودتون آفرین بگید و به فکر یک جایزه عالی برای خود باشید. و اما با پیدا کردن تصویر نهم!!!
با پیدا کردن تصویر آخر نبوغ و هوش خارق العاده شما کاملا آشکار می‌شود و می‌توانید خود را رقیب شرلوک هلمز بدانید.

امتحان کنید!!!




:: موضوعات مرتبط: ایا جز افراد باهوشید؟ , میزان دقتتون چنده ؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 147
|
تعداد امتیازدهندگان : 51
|
مجموع امتیاز : 51
ایا جز افراد باهوشید؟
ساعت 14:50 | بازدید : 1001 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

تعداد صورتها رو بشمارید وبرای فهمیدن مقدار هوشتون به ادامه مطلب برید              

 

 



:: موضوعات مرتبط: ایا جز افراد باهوشید؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
:: ادامه مطلب ...
یه تست فوق العاده و بی نظیر و جالب و..........
ساعت 19:12 | بازدید : 864 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )
این مطلب را تا آخر بخوانید و به اتفاقی که می افته کمی فکر کنید (30 ثانیه بیشتر وقت نمی گیره) نظرتونم بگید.....


لطفا به سوالات زیر به سرعت پاسخ دهید:

نتیجه چیست؟

2+2




4+4




8+8




16+16




خیلی سریع عددی بین 12 تا 5 انتخاب کنید. انتخاب کردید؟
حالا برید پایین
.
.
.
.
.
.
.

به ادامه مطلب برید تا بگم عدد انتخابیتون چنده فقط تعجب نکنید.....



:: موضوعات مرتبط: یه تست بی نظیر حتما بخونید , ,
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
:: ادامه مطلب ...
زمان صحیح اب خوردن
ساعت 17:8 | بازدید : 869 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

image001.jpg
 

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید

 

  دو لیوان آب -- بعد از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی

 

   یک لیوان آب -- 30 دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا

 

  یک لیوان آب -- قبل از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون

 

   یک لیوان آب -- قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی


image002.jpg 
 



لطفا به دیگران نیز اطلاع دهید



:: موضوعات مرتبط: چه موقع اب بخوریم؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
پرنده ها
ساعت 16:23 | بازدید : 938 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 








:: موضوعات مرتبط: پرنده ها , ,
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
:: ادامه مطلب ...
موبایلتونو چک کنید
ساعت 17:39 | بازدید : 941 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

نوکیا اعلام کرد : 46 میلیون باطری موبایل در معرض انفجار

 

Tuesday, 14 August 2007

bl_5c_fire_nokia_battery.jpg

به نظر میرسد بعد از شنیدن اخبار مختلف راجع به آتش گرفتن باطری های لپ تاپ ها و خندیدن به این اخبار اکنون نوبت ما شده تا نگران باشیم. نوکیا اعلام کرده که 46 میلیون باطری گوشی موبایل که در طی انتهای سال 2005 تا ما نوامبر 2006 تولید شده در معرض خطر انفجار هستند. این باطری ها که با مارک خود نوکیا و توسط یک شرکت همکار ژاپنی تولید شده بر روی انواع مدل های گوشی نوکیا قرار دارند و الیته مقداری از آنها نیز به صورت قطعات جانبی فروخته شده است. این باطری ها که از نوع BL-5C هستند برطبق گفته نوکیا بر اثر نقص داخلی ممکن است منفجر شده و آتش بگیرند. نوکیا اعلام کرده که احتمال انفجار زیاد نیست! و این اتفاق معمولا هنگام شارژ کردن رخ میدهد. و تاکنون فقط 100 مورد انفجار دیده شده که هیچ یک صدمه مهمی را به همراه نداشته است. نوکیا راست میگوید یک فرد در بانکوک بر اثر انفجار این باطری 5 انگشت پای خود را از دست داده است. احتمالا از دست دادن پا از نظر نوکیا صدمه جدی محسوب نمیشود. وی ادعای دریافت 26000 دلار خسارت کرده است. نوکیا اعلام کرده این باطری ها را جمع آوری و جایگزین خواهد کرد. اما چگونه بفهمیم که آیا باطری شما هم در خطر انفجار قرار دارد ؟ به ادامه مطلب مراجعه کنید




:: موضوعات مرتبط: موبایلت منفجر نشه.... , ,
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
:: ادامه مطلب ...
21 جمله انرپی زا از انتونی رابینز
ساعت 15:26 | بازدید : 991 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )



 
یک به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید . 

 


دو با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید ، مهارتهای مکالمه ای مثل دیگر مهارتها خیلی مهم میشوند . 

 


سه همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همانقدر که می خواهید نخوابید . 

 


چهار وقتی می گویید "دوستت دارم" منظورتان همین باشد . 

 


پنج وقتی می گویید "متاسفم" به چشمان شخص مقابل نگاه کنید . 

 


شش قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید . 

 


هفت به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید . 

 


هشت هیچوقت به رؤیاهای کسی نخندید . مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند .


نه عمیقاً و بااحساس عشق بورزید . ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید . 

 


ده در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید . 

 


یازده مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید . 

 


دوازده آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید . 

 


سیزده وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید ، لبخندی بزنید و بگویید "چرا می خواهی این را بدانی؟" 

 


چهارده به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیتهای بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند . 

 


پانزده وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید "عافیت باشد " 

 


شانزده وقتی چیزی را از دست می دهید ، درس گرفتن از آن را از دست ندهید . 

 


هفده این سه نکته را به یاد داشته باشید : احترام به خود ، احترام به دیگران و مسئولیت همه کارهایتان را پذیرفتن 

 


هجده اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند . 

 


نوزده وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید ، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید . 

 


بیست وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید ، کسی که تلفن کرده آن را درصدای شما می شنود . 

 


بیست و یک زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید . 

 


یک دوست واقعی کسی است که دست شما را بگیرد و قلب شما را لمس کند

 



:: موضوعات مرتبط: 21 جمله انرژی زا از انتونی رابینز , ,
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
حکمت روزگار
ساعت 14:51 | بازدید : 1170 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )
 

اسمش فلمينگ بود . کشاورز اسکاتلندي فقيري بود. يک روز که براي تهيه معيشت خانواده بيرون رفت، صداي فرياد کمکي شنيد که از باتلاق نزديک خانه مي آمد. وسايلشو انداخت و به سمت باتلاق دويد.اونجا ، پسر وحشتزده اي رو ديد که تا کمر تو لجن سياه فرو رفته بود و داد ميزد و کمک مي خواست. فلمينگ کشاورز ، پسربچه رو از مرگ تدريجي و وحشتناک نجات داد.

روز بعد، يک کالسکه تجملاتي در محوطه کوچک کشاورز ايستاد.نجيب زاده اي با لباسهاي فاخر از کالسکه بيرون آمد و گفت  پدر پسري هست که فلمينگ نجاتش داد.

نجيب زاده گفت: ميخواهم ازتوتشکر کنم، شما زندگي پسرم را نجات داديد.

کشاورز اسکاتلندي گفت: براي کاري که  انجام دادم چيزي نمي خوام و پيشنهادش رو رد کرد.

در همون لحظه، پسر کشاورز از در کلبه رعيتي بيرون اومد. نجيب زاده پرسيد: اين پسر شماست؟ کشاورز با غرور جواب داد بله.” من پيشنهادي دارم.اجازه بدين پسرتون رو با خودم ببرم و تحصيلات خوب يادش بدم.اگر پسربچه ،مثل پدرش باشه، درآينده مردي ميشه که ميتونين بهش افتخار کنين” و کشاورز قبول کرد.

بعدها، پسر فلمينگ کشاورز، از مدرسه پزشکي سنت ماري لندن فارغ التحصيل شد و در سراسر جهان به الکساندر فلمينگ کاشف پني سيلين معروف شد.

سالها بعد ، پسر مرد نجيب زاده دچار بيماري ذات الريه شد. چه چيزي نجاتش داد؟ پني سيلين. اسم پسر نجيب زاده  چه بود؟ وينستون چرچيل



:: موضوعات مرتبط: حکمت روزگار , ,
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
اینجا یه دفتر معماری تو اسپانیاست
ساعت 14:55 | بازدید : 1078 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

































:: موضوعات مرتبط: دفتر معماری در اسپانیا , ,
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
مدیریت زمان
ساعت 14:8 | بازدید : 1121 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

 

يك كارشناس مديريت زمان كه در حال صحبت براي عده اي از دانشجويان رشته بازرگاني بود براي تفهيم موضوع، مثالي به كار برد كه دانشجويان هيچ وقت آن را فراموش نخواهند كرد.
او همان طور كه روبروي اين گروه از دانشجويان ممتاز نشسته بود گفت : « بسيار خوب ، ديگر وقت امتحان است! » سپس يك كوزه سنگي دهان گشاد را از زير ميز بيرون آورد و آن را روي ميز گذاشت . پس از آن حدود دوازده عدد قلوه سنگ كه هر كدام به اندازه يك مشت بود را يك به يك و با دقت درون كوزه چيد. وقتي كوزه پر شد و ديگر هيچ سنگي در آن جا نمي گرفت از دانشجويان پرسيد : « آيا كوزه پر است؟ » همه با هم گقتند: بله . او گفت : « واقعاً؟ » سپس يك سطل شن از زير ميزش بيرون آورد. مقداري از شن ها را روي سنگ هاي داخل كوزه ريخت و كوزه را تكان داد تا دانه هاي شن خود را در فضاهاي خالي بين سنگ ها جاي دهند. بار ديگر پرسيد : « آيا كوزه پر است؟ » اين بار كلاس از او جلوتر بود، يكي از دانشجويان پاسخ داد : « احتمالاً نه » او گفت : « خوب است » و سپس يك سطل ماسه از زير ميز بيرون آورد و ماسه ها را داخل كوزه ريخت، ماسه ها در فضاهاي خالي بين  سنگ ها و دانه هاي شن جاي گرفتند . او يك بار ديگر همان سوال را تكرار كرد : « آيا اين كوزه پر است؟ » همه كلاس فرياد زدند « نه » . او بار ديگر گفت: « خوب است » در اين موقع يك پارچ آب از زير ميز بيرون آورد

در اين موقع يك پارچ آب از زير ميز بيرون آورد و شروع به ريختن آب در داخل كوزه كرد تا وقتي كه كوزه لب به لب پر شد . سپس رو به كلاس كرد و پرسيد « چه كسي مي تواند بگويد نكته اين مثال در چه بود ؟ » يكي از دانشجويان مشتاق دستش را بلند كرد و گفت : اين مثال  مي خواهد به ما بگويد كه برنامه زماني ما هر قدر هم كه پر و فشرده باشد ، اگر واقعاً سخت تلاش كنيم هميشه مي توانيم كارهاي بيشتري در آن بگنجانيم . استاد پاسخ داد : « نه ! نكته اين نيست، حقيقتي كه اين مثال به ما مي آموزد اين است كه اگر سنگ هاي بزرگ را اول نگذاريد، هيچ وقت فرصت پرداختن به آن ها را نخواهيد يافت.

سنگ هاي بزرگ زندگي شما كدام ها هستند؟ فرزندانتان ، محبوبتان، تحصيلتان، روياهايتان ، انگيزه هاي با ارزش ، آموختن به ديگران، انجام كارهايي كه به آن عشق مي ورزيد، زماني براي خودتان، سلامتي تان و .... »
به ياد داشته باشيد كه ابتدا اين سنگ هاي بزرگ را بگذاريد،در غير اين صورت هيچ گاه به آن ها دست نخواهيد يافت. اگر با كارهاي كوچك ( شن و ماسه ) خود را خسته كنيد، زندگي خود را با كارهاي كوچكي كه اهميت زيادي ندارند پر مي كنيد و هيچ گاه وقت كافي و مفيد براي كارهاي بزرگ و مهم ( سنگ هاي بزرگ ) نخواهيد داشت.
پس امشب يا فردا صبح ، هنگامي كه به اين داستان كوتاه فكر مي كنيد، اين سوال را از خود بپرسيد : « سنگ هاي بزرگ زندگي من كدام اند؟  آنگاه، اول آنها را در كوزه خود بگذاريد!!.»


:: موضوعات مرتبط: مدیریت زمان , ,
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29